Connect with us
Avatar

Published

on

The Legacy of the Beast

 

Μια απο τις καλύτερες περιοδείες των Iron Maiden έφτασε στο τέλος της.

Η περιοδία ξεκίνησε απο την Εσθονία τις 26 Μαΐου 2018 στο Ταλίν και πιο συγκεκριμένα στο Saku Arena. 

Στις 20 Ιουλίου πέρασαν και απο την χώρα μας για να κατεδαφίσουν το Terra Vibe με 40.000 σχεδόν Fans.

Το συγκρότημα ανέβασε ενα ευχαριστήριο βίντεο για όλους όσους ήταν εκεί..

ΕΜΕΙΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ – UP THE IRONS !!!

Advertisement
Comments

Rock News

Η Google τιμά τον BB King με Google Doodle

Avatar

Published

on

94 χρόνια από τη γέννηση του B.B. King: Η Google τον τιμά με το Doodle της

Ο B.B. King μεγάλωσε τραγουδώντας gospel στην εκκλησία. Έπαιζε μουσική στους δρόμους πριν καταλήξει (με οτοστόπ) στο Μέμφις όπου μέσα από τον «αέρα» του ραδιοφωνικού σταθμού WDIA άρχισε να γίνεται γνωστός στο κοινό. Εκεί, οι ντόπιοι ξεκίνησαν να τον αποκαλούν «Beale Street Blues Boy» και αργότερα συντομεύτηκε αυτό σε «Bee Bee», ώσπου στο τέλος έμεινε το προσωνύμιο B.B.

Αποχαιρετιστήρια Περιοδεία

Σε ηλικία των 80 ετών, στις 29 Μαρτίου 2006, ο B. B. King έπαιξε στο Hallam Arena του Σέφιλντ. Αυτή ήταν η πρώτη μέρα της αποχαιρετιστήριας περιοδείας του καλλιτέχνη για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη. Σε αυτή τη συναυλία συνεργάστηκε με τον Gary Moore, με τον οποίο ο King είχε και παλαιότερα συνεργαστεί για το τραγούδι Since I Met You Baby. Η περιοδεία ολοκληρώθηκε στις 4 Απριλίου 2006 στο Wembley Arena.

Τον Ιούλιο του ίδιου έτους επέστρεψε στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ελβετία, όπου και έδωσε δύο συναυλίες. Στις 2 και στις 3 του μήνα, κατά τη σαρακοστή επέτειο του διάσημου Montreux Jazz Festival. Συνέχισε στη Ζυρίχη οπού και έδωσε μια παράσταση στις 14 Ιουλίου στο Blues at Sunset. Στη τελευταία του εμφάνιση στο Montreux εμφανίστηκε με τους Joe Sample, Randy Crawford, David Sanborn, Gladys Knight, Lella James, Earl Thomas, Stanley Clarke, John McLaughlin, Barbara Hendrix και George Duke. Τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, ο B. B. King εμφανίστηκε επίσης στη Βραζιλία έξι φορές κατά τη διάρκεια αυτής της περιοδείας.

 

Continue Reading

Rock News

Interview With András Nagy (Sear Bliss) – Without doubt, we consider our first Greek show as one of the highlights in the life of the band

Avatar

Published

on

sear bliss athens

Του Σταμάτη Μπούρδου (Ελληνική έκδοση εδώ)

Interview With András Nagy (Sear Bliss) – «Without doubt, we consider our first Greek show as one of the highlights in the life of the band»

51352790_2165258810186653_8402986536894726144_n.png

Dear András, thank you for having this interview, on behalf of “Rock Velvet Radio”. We are very excited to have the opportunity to discuss with a unique Atmospheric Black Metal band, with a long presence in the scene, as your origins go back to 1993, being the first one from Hungary…..

64329274_2371513316227867_418518084521820160_n.jpg
I will start by asking you about your first ever live appearance in Greece, on May 19th, a show that really took us by storm, with an excellent performance. What are your impressions of this first appearance in Athens, of the Greek fans and of our city? What would you like to say to your fans here and what to the people that have not heard of your music before and missed your show?

“Without doubt, we consider our first Greek show as one of the highlights in the life of the band. I mean it. It really impressed us deeply as it was such a unique and extraordinary experience. We were lucky to have enough time to do some sightseeing in Athens and to climb up to Acropolis which was truly an unforgettable and enthralling moment for each of us. As for the audience at the show, I don’t think we have ever met so many fantastic people anywhere before. We met some good friends too and it was incredible to see people knowing our songs and into our music. Their enthusiasm was amazing. So, all in all, our visit to Athens couldn’t have been any better and was way over our expectations. All I can say is that we are extremely thankful to Kostas for making this event happen and to all the good people we met there. We hope to return soon.”

Sear Bliss is considered as your brainchild, as you are the one who formed the band and the only still existing member in the line up from the original formation. Are you pleased from what you have achieved all these years so far and what would you have changed, in order to reach more resonance in the Metal scene?

“Well, it’s been a pretty long existence but my faith in Sear Bliss has never faded. We had some bad decisions in the past and I would have changed a few things but I believe everything happens for a reason and also in the end it doesn’t matter because we now have the best line-up ever, therefore I rather look forward than moaning on the past. This band you saw in Athens has a much stronger unity than ever before in our history.”

10246376_708202189225663_4491020198087726806_n.png
The band was formed, as mentioned before, back in 1993 at Szombathely, HU, when you were only 15 years old at that time!!! You made a unique and bold decision upon the formation of the band, regarding the very particular music path that you would have followed the years to come and that were to include brass organs, like trumpet & trombone, as main instruments in your compositions, the very first band in the extreme metal scene. Hungary has offered a line of very important classic music composers, like Franz Liszt, Ferenc Farkas, Bela Bartok, Alexander Laszlo and many more. Have some of them influenced you, in the way you “see” music? How did you come up with that idea, did you have any classic music studies before?

“Though we were aware of those great composers, they hardly influenced us back then. I had an idea to add an unusual instrument to our music because we wanted to create something unique. I had a friend who played in the local youth brass band and luckily he was a metal head but had classical music background too. So, he brought classical music influences to Sear Bliss. This is how things started to unfold. Of course, years later as our musical taste has started becoming wider, we discovered many great classical music pieces and composers. I still believe brass instruments fit perfectly with metal music because of their harsh and powerful sound.”

You had released your first demo titled “The Pagan Winter” with 4 songs in 1995 and one year later in 1996, your first full length release “Phantoms”, which was voted Album of the Month by Netherlands’ biggest metal magazine “Aardschok” (for the first time for a black metal in the history of the magazine). How difficult was for you to rise up, from a country that was not very famous in the metal community and what were the reactions of your countrymen at that time? Did you find any support from local press and other bands?

“It was a pretty huge success in the Hungarian underground to break through back then. I think we were lucky and we were in the right time, still it was very unusual for a Hungarian metal band to get international recognition. The mid nighties were really exciting times in the global metal underground, especially in the black metal scene, so the main factor for our “success” was timing, I guess. Our demo and our first album emerged with the atmospheric black metal hype. We enjoyed those days very much. The reactions in the Hungarian metal community were really positive, though we faced a little bit of jealousy too here and there. The local press was very supportive nevertheless.”

Although you had made a great impression, release by release and finally became very famous in the underground extreme metal scene, your word recognition came up some years later, with the release of your 6th full LP “The Arcane Odyssey” in 2007, through British “Candlelight” records. Do you feel that this was caused by the fact, that you had released some indeed very good records with smaller labels? Were they unable to promote the band and handle your particular music? Did give you a hard time also the fact that you were originating from a country that was “fighting” to get its position in the world metal scene?

“Well, I think the main reason for the modest success was the constant line-up changes rather than labels. The first album Phantoms was a very successful debut but shortly after the European tour which followed the album we had a complete line-up change. Then we released an album which was completely different then we had another line-up change and again a completely different record. It took many years to stabilize the band. It was maybe a little bit harder for a band coming from Hungary compared to other countries but we didn’t care. For sure, signing to Candlelight gave us a kick. By the way, our long history always helped us to find a label, even though we have never had major successes. Yet we have a solid background and enthusiastic audience and that’s great.”

I would like to ask you now about your last release “Letters From The Edge” (15/06/2018), if you are pleased with the final result, if this is the “highlight” of your record releases so far, as many people claim? What more should we expect from the band? If you are kind enough, we would like also to comment on your previous releases as well with a few words ….

“The reason I believe this is our best record so far is because of the unity I talked about. The way this album was born is very different compared to the previous ones. We wrote and recorded it in a very old-school way. We more or less wrote and polished the songs together. The chemistry among us is very exceptional now. It is also exceptional to have a stable line-up for so long and now we are already working on our new record together, so finally we break the curse of having different line-up for each album. We played many shows together, we toured and travelled a lot and this is a lot more than a band now, there is a special bond between us, we are like comrades or brothers in arms. Regarding our future plans, we reduced the numbers of shows because of the creative process of our new record, so there will be an album released in 2020. We are very busy on a personal level though. And finally a few words and thoughts of each record because you asked:

The Pagan Winter (1995) – Six young guys wrote 4 songs and recorded/mixed them in 3 days. The use of brass was already present and it caught the attention of many labels, so we signed a record deal a few months after its release.

64270483_2371514889561043_4211176796202205184_n.jpgFrom the first live ever of Sear Bliss

Phantoms (1996) – First full-length album, extremely eager to show who we are and what we play. Right in the middle of the golden years of (atmospheric) black metal. The responses were extremely good and I think the album has a unique atmosphere. Those were kind of a magical times.

The Pagan Winter – In the shadow of another world’ (1997) – Re-release of our demo with a brand new bonus track. It was released right before our first European tour started.

The Haunting (1998) – Right after the tour the band broke up, so we had to find new members really quickly which resulted in an album which probably wasn’t polished enough. We had only three months to write the whole album with completely new guys before we travelled to the Netherlands to record it. Though it is an album which still stands out the most in our catalogue, it certainly has a unique atmosphere and massive power and catchy songs. However, it disappointed many people back then as I recall.

Grand Destiny (2001) – First album after a long hiatus, while we were in search for new members. I don’t like this album. It has shitty sound and the structures of the songs are pretty awkward.

Forsaken Symphony (2002) – A better try but still weak sounding. Later for a re-release Dan Swanö made a good re-master though. The atmosphere of the songs is prominent and I like the dreamy mood of the whole record. It was as far from showbiz as possible.

Glory and Perdition (2004) – Things started to get back to normal with this album. It has killer sound, good production and a strong potential. We sort of broke out of the struggling of the previous years. It was definitely a new era or chapter in the life of the band.

The Arcane Odyssey (2007) – This album was a good continuation of what we have started with Glory and Perdition. It has powerful songs and a good vibe. The artwork for both albums are superb.

Eternal Recurrence (2012) – Around 2010 the band fell apart again and I had to re-build it again. The whole album was written and recorded by me and our drummer at that time. There was no unity in the band at all and it is definitely our most difficult album to this date. Most people hate it, yet I’m kinda proud of it in some ways. Had to let all those negative feelings out. It was a great relief when we finished with it. It was an extremely difficult and troublesome recording process.

Letters from the Edge (2018) – The ultimate Sear Bliss record for me personally because of the aforementioned facts.”

How do you compose your music, who is the main lyricist and the main composer in the band, is there one at first? What inspires you, what is your favorite agenda/subjects and what is motivating you all these years?

“Like I said, in case of Letters from the Edge we wrote the songs in a rather old-school way. We rented an old castle, far from any distractions and we put the songs of the album together as a band. Of course, ideas and elements of the songs are born at home by any of us. The lyrics of Letters from the Edge were written by me during a long and distant trip. That worked as a therapy for me after a very dark and difficult period in my life. Usually music comes first and then I get a clear vision about the message of the songs on a spiritual level and then it’s easier to add lyrics to them. Basically it’s life what inspires us. It has endless motivations, so it has never faded after all these years.”

17021455_1349226545123221_2176941216734709765_n.jpg

Could you please also explain, what is the exact meaning behind the name of the band, as to me “Sear Bliss” could be interpreted in more than one ways. Furthermore one can also notice, that many band member changes have occurred in the band during your history, why is that? Do you thing that this harmed the cohesion of the band and your efforts to be established?
“The name of the band was born logo2.jpg when we were very young and we were reading lots of poems. Those two words were taken from a poem and we chose it for the name exactly because it sounded a bit artistic and poetic and also it can be interpreted in many ways. Regarding line-up changes, that is true we had a lot and it has surely harmed the cohesion of the band and this is why I’m so glad now finally we have such a stable unity. The reason for the many changes in our history is multiple. Lack of enthusiasm, different attitude, human nature, etc. On the other hand, we are rather settled down now. It comes with age, I guess. In the past our nature was fiercer and it didn’t help to hold the band together.”

sear_bliss_2018_2.jpg
What is your opinion regarding the metal scene today worldwide and in your country specifically? Are there any good rising bands in Hungary, in metal scene generally? What kind of music do you hear, besides your own? What do you think about music “piracy”, free downloading etc?

“There are still good and promising new bands everywhere but being an old-fashion person I rather stick with my old favorites. By the way, I’m pretty open-minded and I have a wide musical taste, so what I listen to depends on my actual mood. However, most music I listen to is dark eventually. Regarding piracy and free downloading, I don’t really care about those issues. We play live and record albums, just like we did it in the past. As long as there are people like us who collect albums, attend shows, that’s OK.

Finally I would like to ask you about your side project “Arkhē”, with whom you have released “Λ” (24/03/2016), which represents also the Greek writing of the letter “L”, what is the meaning behind this one letter title? What is the current status and what shall we expect from this band? Why have you felt the need to create a side project?

Λ symbolizes the cosmological constant but it is also a letter of the ancient Hungarian runes. I wanted to avoid clichés with this title and again I chosed something which can be interpreted in many ways. The current status of the band is active but Sear Bliss has the priority now. We have stopped playing shows with Arkhē now but we have a few new songs and ideas for a next album, so as soon as we are finished with the new Sear Bliss album we plan to work on the new Arkhē. I have a clear vision about the new record and now I know much better how to work it out. Arkhē was born when Sear Bliss was on hiatus after the Eternal Recurrence album. After so many years in Sear Bliss, I felt the need to create something different musically, something I haven’t done before. It was exciting endlessly to experiment with different and unusual musical directions. It gave me such a freedom I have never experienced before. So, for sure we will continue it. The only limit is time now.”

sear_bliss_2018_2.jpg
Sear Bliss are:
András Nagy (bass, vocals, synth)
Attila Kovács (guitars)
Gyula Csejtei (drums)
Zoltán Pál (trombone)
Zoltán Vigh (guitars)

Continue Reading

Rock News

Συνέντευξη με τον András Nagy (Sear Bliss) – Χωρίς αμφιβολία, θεωρούμε το πρώτο μας σόου στην Ελλάδα, ως μια από τις σημαντικότερες στιγμές στην καριέρα της μπάντας

Avatar

Published

on

sear bliss athens

Του Σταμάτη Μπούρδου  (Αγγλική έκδοση εδώ)

Συνέντευξη με τον András Nagy (Sear Bliss) – «Χωρίς αμφιβολία, θεωρούμε το πρώτο μας σόου στην Ελλάδα, ως μια από τις σημαντικότερες στιγμές στην καριέρα της μπάντας»

51352790_2165258810186653_8402986536894726144_n.png

Αγαπητέ András, σ’ ευχαριστούμε για την συνέντευξη που μας παραχωρείς για λογαριασμό του «Rock Velvet Radio». Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με μια μοναδική atmospheric black metal μπάντα, με μια μακροχρόνια παρουσία στην σκηνή, εφ’ όσον οι «ρίζες» σας πηγαίνουν πίσω μέχρι το 1993, καθώς είστε η πρώτη μπάντα του είδους αυτού από την Ουγγαρία…..

64329274_2371513316227867_418518084521820160_n.jpg
Θα ξεκινήσω ρωτώντας σχετικά με την πρώτη σας συναυλία στην Ελλάδα, στις 19 Μαΐου, με μια εμφάνιση που πραγματικά μας «παρέσυρε» σαν καταιγίδα, με μια έξοχη εμφάνιση. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου απ’ αυτή την πρώτη εμφάνιση σας στην Αθήνα, από τους Έλληνες οπαδούς και από την πόλη μας; Τι θα ήθελες να πεις στους οπαδούς σας εδώ και τι σ’ αυτούς που δεν έχουν ακούσει ποτέ την μουσική σας και παρέλειψαν την συναυλία σας;

“Χωρίς αμφιβολία, θεωρούμε το πρώτο μας σόου στην Ελλάδα, ως μια από τις σημαντικότερες στιγμές στην καριέρα της μπάντας. Το εννοώ. Πραγματικά εντυπώθηκε βαθιά σ’ εμάς καθώς υπήρξε μια μοναδική και αξιοσημείωτη εμπειρία. Ήμασταν αρκετά τυχεροί, καθώς είχαμε αρκετό χρόνο για να επισκεφτούμε κάποια αξιοθέατα στην Αθήνα και ν’ ανεβούμε στην Ακρόπολη, το οποίο ήταν στ’ αλήθεια μια αξέχαστη και συναρπαστική στιγμή για τον καθένα από εμάς. Όσον αφορά το κοινό στο σόου, δεν πιστεύω ότι έχουμε συναντήσει τόσους πολλούς φανταστικούς ανθρώπους πουθενά αλλού πρωτύτερα. Συναντήσαμε κάποιους καλούς φίλους επίσης και ήταν απίστευτο να βλέπεις ανθρώπους να ξέρουν τα τραγούδια μας και να είναι τόσο πολύ «μέσα» στην μουσική μας. Ο ενθουσιασμός τους ήταν εκπληκτικός. Εν κατακλείδι η επίσκεψη μας στην Αθήνα δεν θα μπορούσε να ήταν καλύτερη κι’ υπήρξε πέραν των προσδοκιών μας. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι είμαστε υπερβολικά ευγνώμονες στον Κώστα, καθώς κατέστησε δυνατή την πραγματοποίηση αυτής της εκδήλωσης καθώς και σ’ όλους τους καλούς ανθρώπους που συναντήσαμε εκεί. Ελπίζουμε να επιστρέψουμε σύντομα.”

Οι Sear Bliss θεωρούνται ως το πνευματικό σου παιδί, καθώς εσύ δημιούργησες την μπάντα και είσαι το μόνο εναπομείναντα πλέον μέλος στο σχήμα από την αυθεντική σύνθεση. Είσαι ευχαριστημένος με όσα έχετε επιτύχει όλα αυτά χρόνια μέχρι σήμερα και τι θ’ άλλαζες, για να τύγχανες μεγαλύτερης απήχησης στην Metal σκηνή;

“Λοιπόν, υπάρχουμε για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά η πίστη μου στους Sear Bliss δεν μειώθηκε ποτέ. Πήραμε κάποιες κακές αποφάσεις στο παρελθόν και θ’ άλλαζα κάποια πράγματα, αλλά πιστεύω ότι όλα συμβαίνουν για έναν λόγο κι’ επίσης τελικά δεν παίζει κάποιο ρόλο γιατί τώρα έχουμε την καλύτερη σύνθεση από ποτέ, επομένως προτιμώ να κοιτάω μπροστά παρά να γκρινιάζω για το παρελθόν. Αυτή η μπάντα που είδατε στην Αθήνα έχει την πιο δυνατή συνεκτικότητα από ποτέ στην ιστορία μας.”

10246376_708202189225663_4491020198087726806_n.png
Η μπάντα δημιουργήθηκε, όπως αναφέρθηκε πρωτύτερα, το 1993 στο Szombathely της Ουγγαρίας, όταν εσύ ήσουν μόλις 15 ετών εκείνη την εποχή!!! Όταν σχηματίστηκε το συγκρότημα, πήρες μια μοναδική και τολμηρή απόφαση, όσον αφορούσε το πολύ ιδιαίτερο μουσικό μονοπάτι, το οποίο θ’ ακολουθούσατε στα χρόνια που θα έρχονταν κι’ αυτή ήταν να συμπεριλάβετε χάλκινα πνευστά όργανα, όπως τρομπέτα και τρομπόνι, ως βασικά όργανα στις συνθέσεις σας, η πρώτη μπάντα που έκανε κάτι τέτοιο στην ακραία μεταλλική σκηνή. Η Ουγγαρία μας έχει προσφέρει μια σειρά πολύ σημαντικών συνθετών κλασικής μουσικής, όπως οι Franz Liszt, Ferenc Farkas, Bela Bartok, Alexander Laszlo και πολλοί ακόμα. Σ’ έχουν επηρεάσει κάποιοι από αυτούς στον τρόπο που αντιλαμβάνεσαι την μουσική; Πως σου ήρθε αυτή η ιδέα, είχες κάνει κάποιες κλασικές μουσικές σπουδές πρωτύτερα;

“Παρόλο που γνωρίζαμε αυτούς τους μεγάλους συνθέτες, δεν μπορώ να πω ότι μας επηρέασαν εκείνη την εποχή. Είχα την ιδέα να προσθέσω ένα μη συνηθισμένο μουσικό όργανο στην μουσική μας, διότι θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι το μοναδικό. Είχα έναν φίλο τότε που έπαιζε στην μπάντα πνευστών της τοπικής λέσχης νέων κι’ ευτυχώς ήταν οπαδός του metal, αλλά είχε κάνει επίσης σπουδές κλασικής μουσικής. Έτσι, αυτός έφερε τις επιρροές κλασικής μουσικής στους Sear Bliss. Κάπως έτσι ξεκίνησαν τα πράγματα να ξεδιπλώνονται. Φυσικά, αργότερα με τα χρόνια, το μουσικό μας γούστο άρχισε να γίνεται ευρύτερο, ανακαλύψαμε πολλά σπουδαία κομμάτια κλασικής μουσικής και συνθέτες. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι τα χάλκινα πνευστά όργανα ταιριάζουν τέλεια με την Heavy Metal μουσική, λόγω του δριμύ και ισχυρού ήχου τους.”

Κυκλοφορήσατε το πρώτο σας ντέμο με τίτλο «The Pagan Winter» περιλαμβάνοντας τέσσερα τραγούδια το 1995 κι’ ένα χρόνο αργότερα το 1996, τον πρώτο σας δίσκο μεγάλης διάρκειας «Phantoms», ο οποίος είχε ψηφιστεί ως «Άλμπουμ του Μήνα» από το μεγαλύτερο Ολλανδικό Metal περιοδικό το «Aardschok» (ήταν η πρώτη φορά για ένα black metal συγκρότημα, στην ιστορία του περιοδικού). Πόσο δύσκολο ήταν για εσάς να ξεχωρίσετε, προερχόμενοι από μια χώρα, η οποία δεν ήταν ιδιαιτέρως δημοφιλής στην παγκόσμια metal κοινότητα και ποιες ήταν οι αντιδράσεις των συμπατριωτών σας εκείνη την περίοδο; Είχατε καθόλου υποστήριξη από τον εγχώριο τύπο κι’ από άλλα συγκροτήματα;

“Ήταν ήδη μια αρκετά τεράστια επιτυχία, το να ξεχωρίσεις και ν’ αναδειχθείς μέσα από την Ουγγρική underground σκηνή εκείνη την εποχή. Νομίζω ότι ήμασταν τυχεροί και μας ευνόησε η χρονική συγκυρία, παρόλα ταύτα δεν ήταν συνηθισμένο για μια Heavy Metal μπάντα από την Ουγγαρία να πετυχαίνει διεθνή αναγνώριση. Τα μέσα της δεκαετίας των ‘90s υπήρξε πραγματικά μια πολύ ενθουσιώδης περίοδος για την παγκόσμια underground metal, ιδιαιτέρως για την black metal σκηνή, έτσι υποθέτω, ότι ο κύριος παράγοντας για την δική μας «επιτυχία» υπήρξε η σωστή χρονική συγκυρία. Το ντέμο και ο δίσκος μας προέκυψαν μέσα στην μεγάλη δημοσιότητα που υπήρξε για την atmospheric black metal σκηνή. Απολαύσαμε πάρα πολύ εκείνες τις ημέρες. Οι αντιδράσεις στην metal κοινότητα στην Ουγγαρία ήταν πραγματικά θετικές, αν κι’ αντιμετωπίσαμε σε κάποιες περιπτώσεις μια μικρή δόση ζήλειας. Παρόλα ταύτα ο τοπικός τύπος μας υποστήριξε πολύ.”

Αν και κάνατε σταδιακά μεγάλη εντύπωση με κάθε κυκλοφορία ξεχωριστά και τελικά γίνατε πολύ διάσημοι στην underground extreme metal σκηνή, η παγκόσμια αναγνώριση ήρθε για εσάς κάποια χρόνια αργότερα, με την κυκλοφορία του 6ου μεγάλης διάρκειας δίσκου σας, το «The Arcane Odyssey» το 2007, μέσω της Βρετανικής δισκογραφικής εταιρείας «Candlelight». Πιστεύεις ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός, ότι κυκλοφορήσατε κάποιους πραγματικά πολύ καλούς δίσκους σε μικρότερες εταιρίες; Ήταν μήπως αυτές οι εταιρίες μη ικανές να προωθήσουν το συγκρότημα και να χειριστούν την ιδιαίτερη μουσική σας; Πόσο σας δυσκόλεψε επίσης το γεγονός ότι προερχόσασταν από μια χώρα, η οποία «πάλευε» να βρει την θέση της στην παγκόσμια μεταλλική σκηνή;

“Λοιπόν, νομίζω ότι η αιτία για την μέτρια επιτυχία μας υπήρξαν οι συνεχείς αλλαγές στην σύνθεση του σχήματος παρά οι εταιρίες. Το πρώτο μας άλμπουμ «Phantoms» υπήρξε ένα πολύ επιτυχημένο ντεμπούτο, αλλά λίγο μετά την Ευρωπαϊκή περιοδεία που το ακολούθησε για την προώθηση του, είχαμε μια συνολική αλλαγή της σύνθεσης του συγκροτήματος. Ύστερα κυκλοφορήσαμε έναν εντελώς διαφορετικό δίσκο, μετά είχαμε μια ακόμα αλλαγή στην σύνθεση και ξανά ένα εντελώς διαφορετικό δίσκο. Μας πήρε αρκετά χρόνια μέχρι να σταθεροποιηθεί η σύνθεση της μπάντας. Ήταν ίσως λίγο δυσκολότερα για μια μπάντα που προερχόταν από την Ουγγαρία, σε σύγκριση μ’ αυτές από άλλες χώρες, αλλά δεν μας ένοιαζε. Σίγουρα το να υπογράψουμε συμβόλαιο με την «Candlelight» μας έδωσε κάποια παραπάνω ώθηση. Παρεμπιπτόντως η μακρά μας ιστορία μας βοηθούσε πάντα να βρούμε μια δισκογραφική, αν και ποτέ δεν είχαμε μεγάλες επιτυχίες. Πάντως έχουμε ένα σταθερό υπόβαθρο κι’ ένα ενθουσιώδες κοινό κι’ αυτό είναι σπουδαίο.”

Θα ήθελα να σε ρωτήσω τώρα σχετικά με την τελευταία κυκλοφορία σας «Letters From The Edge» (15/06/2018), αν είστε ευχαριστημένοι με το τελικό αποτέλεσμα κι’ αν αυτό είναι το αποκορύφωμα των κυκλοφοριών σας μέχρι σήμερα, όπως πολλοί υποστηρίζουν; Τι παραπάνω θα πρέπει να περιμένουμε από το συγκρότημα σας; Εάν θα είχες την καλοσύνη, θα θέλαμε επίσης να μας σχολιάσεις τις προηγούμενες κυκλοφορίες σας με λίγα λόγια….

“Η αιτία στην οποία πιστεύω ότι οφείλεται το γεγονός ότι αυτός είναι ο καλύτερος μας δίσκος μέχρι στιγμής, είναι η «ενότητα» στο συγκρότημα που ανέφερα σχετικά. Ο τρόπος με τον οποίο δημιουργήθηκε αυτός ο δίσκος διαφέρει πολύ σε σύγκριση με τους προηγούμενους. Τον γράψαμε και τον ηχογραφήσαμε ακολουθώντας τον τρόπο της πολύ παλιάς «σχολής». Λίγο περισσότερο ή λίγο λιγότερο γράψαμε και ολοκληρώσαμε τα τραγούδια όλοι μαζί. Η «χημεία» ανάμεσα μας είναι ιδιαιτέρως εξαιρετική τώρα. Είναι επίσης εξαιρετικό να έχεις μια σταθερή σύνθεση για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και αυτό το διάστημα δουλεύουμε ήδη όλοι μαζί τον νέο μας δίσκο, έτσι τελικά σπάσαμε την «κατάρα» να έχουμε διαφορετική σύνθεση σε κάθε άλμπουμ. Κάναμε πολλά σόου μαζί, περιοδεύσαμε και ταξιδέψαμε πολύ κι’ είμαστε πλέον πολύ περισσότερο δεμένοι ως «μπάντα», υπάρχει ένας ξεχωριστός δεσμός ανάμεσα μας, είμαστε κάτι σαν συναγωνιστές ή συμπολεμιστές. Όσον αφορά τα μελλοντικά μας σχέδια, μειώσαμε τον αριθμό των συναυλιών μας λόγω των δημιουργικών διαδικασιών εν’ όψει του νέου μας άλμπουμ, οπότε θα υπάρξει κυκλοφορία νέου δίσκου μέσα στο 2020. Εν τούτοις είμαστε πολύ απασχολημένοι και σε προσωπικό επίπεδο. Επίσης ν’ αναφέρω λίγα λόγια και λίγες σκέψεις για κάθε δίσκο ξεχωριστά, καθώς το ζήτησες:

The Pagan Winter (1995) – Έξι νεαροί γράψανε 4 τραγούδια και τα ηχογραφήσανε/μιξάρανε μέσα σε 3 ημέρες. Η χρήση των χάλκινων πνευστών ήταν ήδη παρούσα και τράβηξε την προσοχή πολλών εταιριών, έτσι υπογράψαμε ένα συμβόλαιο με μια δισκογραφική λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του.

64270483_2371514889561043_4211176796202205184_n.jpgΑπό την πρώτη συναυλία των Sear Bliss.

Phantoms (1996) – Το πρώτο μας άλμπουμ μεγάλης διάρκειας, ήμασταν ιδιαιτέρως ανυπόμονοι να δείξουμε ποιοι ήμασταν και τι παίζαμε. Ήταν ακριβώς μέσα στην μέση των χρυσών χρόνων για το atmospheric black metal. Η ανταπόκριση ήταν επαρκώς καλή και πιστεύω ότι αυτός ο δίσκος έχει μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, αυτές ήταν μαγικές εποχές.

The Pagan WinterIn The Shadow Of Another World’ (1997) – Επανακυκλοφορία του demo μας μ’ ένα ολοκαίνουργιο τραγούδι ως δώρο. Κυκλοφόρησε ακριβώς πριν την έναρξη της πρώτης μας Ευρωπαϊκής περιοδείας.

The Haunting (1998) – Αμέσως μετά την περιοδεία η μπάντα διαλύθηκε, έτσι έπρεπε να βρεθούν νέα μέλη πραγματικά πολύ γρήγορα, κάτι το οποίο είχε ως αποτέλεσμα έναν δίσκο, ο οποίος δεν ήταν επαρκώς «ραφιναρισμένος». Είχαμε μόνο τρείς μήνες στην διάθεση μας για να γράψουμε όλο το άλμπουμ, με εντελώς καινούργια άτομα, πριν ταξιδέψουμε στην Ολλανδία για να το ηχογραφήσουμε. Παρόλα ταύτα είναι ένας δίσκος που ακόμη ξεχωρίζει περισσότερο απ‘ όλους στον κατάλογο μας, έχει σίγουρα μια μοναδική ατμόσφαιρα, δυναμικό όγκο και «πιασάρικα» τραγούδια. Ωστόσο, απογοήτευσε πολλούς ανθρώπους τότε απ’ όσο θυμάμαι.

Grand Destiny (2001) – Το πρώτο μας άλμπουμ μετά από μια μεγάλης διάρκειας παύση λειτουργίας του συγκροτήματος, ενώ βρισκόμασταν σε διαδικασία ανεύρεσης νέων μελών. Δεν μου αρέσει αυτός ο δίσκος. Έχει χάλια ήχο και η δομή των τραγουδιών είναι αρκετά άτεχνη.

Forsaken Symphony (2002) – Μια πολύ καλύτερη προσπάθεια, αλλά ο ήχος είναι ακόμη αδύναμος. Αν και αργότερα για την επανακυκλοφορία του ο Dan Swanö έκανε ένα πολύ καλό re-mastering. Τα τραγούδια έχουν μια προεξέχουσα ατμόσφαιρα και μου αρέσει η ονειρώδης ατμόσφαιρα όλου του δίσκου. Ήταν τόσο μακριά από τον χώρο της showbiz όσο αυτό ήταν δυνατόν.

Glory and Perdition (2004) – Τα πράγματα άρχισαν να μπαίνουν σε φυσιολογικές συνθήκες με αυτόν τον δίσκο. Έχει έναν ήχο που «σκοτώνει», καλή παραγωγή και ισχυρή δυναμική. Κατά κάποιο τρόπο καταφέραμε να ξεφύγουμε από τον αγώνα που δίναμε τα προηγούμενα χρόνια. Ήταν οπωσδήποτε μια νέα εποχή ή ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μπάντας.

The Arcane Odyssey (2007) – Αυτό το άλμπουμ ήταν μια καλή συνέχεια αυτού που ξεκινήσαμε με το «Glory and Perdition». Έχει πολύ δυνατά τραγούδια κι’ έναν πολύ καλό παλμό. Η καλλιτεχνική/γραφιστική δουλειά και για τους δυο αυτούς δίσκους είναι εξαίσια.

Eternal Recurrence (2012) – Γύρω στο 2010 το συγκρότημα διαλύθηκε ξανά κι’ εγώ έπρεπε να την ξαναχτίσω από εκ νέου. Όλος ο δίσκος γράφτηκε κι’ ηχογραφήθηκε από εμένα και τον ντράμερ μας εκείνη την περίοδο. Δεν υπήρχε εντελώς καμία συνοχή στην μπάντα κι’ είναι οπωσδήποτε το πιο δύσκολο άλμπουμ, απ’ όλες τις απόψεις, μέχρι και σήμερα. Ο περισσότερος κόσμος τον μίσησε, πάντως εγώ είμαι ακόμη υπερήφανος γι’ αυτόν κατά κάποιο τρόπο. Έπρεπε να κρατήσω όλα τα’ αρνητικά συναισθήματα μακριά μου. Ήταν μεγάλη ανακούφιση όταν τελειώσαμε με τον δίσκο. Υπήρξε μια ιδιαιτέρως δύσκολη και προβληματική διαδικασία ηχογράφησης.

Letters from the Edge (2018) – Προσωπικά τον θεωρώ τον απόλυτο δίσκο των Sear Bliss μέχρι σήμερα λόγω των προαναφερθέντων γεγονότων.”

Πως συνθέτετε την μουσική σας, ποιος είναι ο βασικός στιχουργός και ποιος ο συνθέτης, βασικά υπάρχει κάποιος? Τι σας εμπνέει, ποια είναι η αγαπημένη σας θεματολογία και τι σας υποκινεί όλα αυτά τα χρόνια;

“Όπως είπα, στην περίπτωση του «Letters from the Edge» γράψαμε τα τραγούδια μάλλον με τον παλιομοδίτικο τρόπο. Νοικιάσαμε ένα παλιό κάστρο, μακριά από κάθε περισπασμό και δημιουργήσαμε τα τραγούδια του δίσκου όλοι μαζί σαν μπάντα. Φυσικά, ιδέες και στοιχεία των τραγουδιών γεννιούνται στο σπίτι από οποιονδήποτε από εμάς. Οι στίχοι του δίσκου είχαν γραφτεί από εμένα κατά την διάρκεια ενός μεγάλου και μακριού ταξιδιού. Αυτό λειτούργησε ως θεραπεία για εμένα μετά από μια πολύ σκοτεινή περίοδο στην ζωή μου. Συνήθως πρώτα έρχεται η μουσική, μετά έχω μια καθαρή εικόνα σε πνευματικό επίπεδο σχετικά με το μήνυμα των τραγουδιών και μετά είναι ευκολότερο να προσθέσω τους στίχους στα τραγούδια. Βασικά είναι η ζωή η ίδια που μας εμπνέει. Μας παρέχει ατελείωτα κίνητρα, έτσι ποτέ δεν ξεθώριασε κάτι μετά από όλα αυτά τα χρόνια.”

17021455_1349226545123221_2176941216734709765_n.jpg

Μπορείς επίσης να μας εξηγήσεις, ποιο ακριβώς είναι το νόημα που κρύβεται πίσω από τα’ όνομα της μπάντας, καθώς για εμένα το «Sear Bliss» θα μπορούσε να ερμηνευθεί με περισσότερους από έναν τρόπους. Επί πλέον κάποιος θα μπορούσε επίσης να επισημάνει, ότι έγιναν πολλές αλλαγές μελών στην μπάντα κατά την διάρκεια της ιστορίας σας, γιατί συνέβη αυτό; Θεωρείς ότι αυτό έβλαψε την συνοχή του συγκροτήματος και τις προσπάθειες σας να καθιερωθείτε;

“Το όνομα της μπάντας γεννήθηκε logo2.jpg όταν ήμασταν πολύ νεαροί και διαβάζαμε πολύ ποίηση. Αυτές τις λέξεις τις πήραμε από ένα ποίημα και τις διαλέξαμε ως τ’ όνομα της μπάντας ακριβώς επειδή ακουγόταν κάπως καλλιτεχνικό και ποιητικό κι’ επίσης μπορεί να ερμηνευθεί με πολλούς τρόπους. Όσον αφορά τις αλλαγές στην σύνθεση, είναι αληθές ότι υπήρξαν πολλές και βέβαια έβλαψε την συνοχή της μπάντας και γι’ αυτό είμαι τόσο χαρούμενος που τώρα έχουμε τελικά μια τέτοια σταθερότητα. Ο λόγος για τις πολλές αλλαγές στην ιστορία μας είναι πολλαπλός, έλλειψη ενθουσιασμού, διαφορετική στάση ζωής, η ανθρώπινη φύση κλπ. Από την άλλη μεριά, έχουμε μάλλον ησυχάσει πλέον τώρα, κάτι που έρχεται με την ηλικία υποθέτω. Στο παρελθόν ο χαρακτήρας μας ήταν πιο άγριος και δεν βοήθησε αυτό στο να κρατήσουμε την μπάντα ενωμένη.”

sear_bliss_2018_2.jpg

Ποια είναι η γνώμη σου σχετικά με την παγκόσμια metal σκηνή σήμερα, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο ειδικότερα στην χώρα σου; Υπάρχουν κάποιες καλές ανερχόμενες μπάντες στην Ουγγαρία, στην metal σκηνή γενικότερα; Τι είδους μουσική ακούς, πέραν της δικής σας; Τι άποψη έχεις για την μουσική «πειρατεία», το ελεύθερο «κατέβασμα» από το διαδίκτυο κλπ;

“Υπάρχουν ακόμα καλές και πολλά υποσχόμενες νέες μπάντες παντού, αλλά όντας ένα παλιομοδίτικο άτομο, μάλλον προτιμώ τις παλιές μου αγαπημένες μουσικές. Παρεμπιπτόντως, είμαι ένας αρκετά ανοιχτόμυαλος άνθρωπος κι’ έχω ένα ευρύ μουσικό γούστο, έτσι το τι ακούω, εξαρτάται από την διάθεση μου. Ωστόσο, η περισσότερη μουσική που ακούω τελικά είναι σκοτεινή. Αναφορικά με την πειρατεία και το ελεύθερο κατέβασμα, δεν μ’ απασχολούν στην πραγματικότητα αυτά τα θέματα. Παίζουμε ζωντανά και ηχογραφούμε δίσκους, ακριβώς όπως κάναμε και στο παρελθόν. Όσο υπάρχουν άνθρωποι στους οποίους αρέσουμε, οι οποίοι συλλέγουν δίσκους και παρευρίσκονται στις συναυλίες μας, τότε όλα είναι ΟΚ.

Κλείνοντας θα ήθελα να σε ρωτήσω σχετικά με την παράλληλη ενασχόληση σου, τους «Arkhē», με τους οποίους κυκλοφόρησες τον δίσκο «Λ» (24/03/2016), το οποίο αντιστοιχεί επίσης στην Ελληνική γραφή του γράμματος «L», ποια είναι η έννοια πίσω από αυτόν του ενός γράμματος τίτλου; Ποια είναι η παρούσα κατάσταση της μπάντας και τι θα πρέπει να περιμένουμε από αυτήν; Γιατί ένιωσες την ανάγκη να δημιουργήσεις ένα παράπλευρο σχήμα;

“Το «Λ» συμβολίζει την κοσμολογική σταθερά, αλλά είναι επίσης ένα γράμμα των αρχαίων Ουγγρικών ρούνων. Ήθελα ν’ αποφύγω τα κλισέ μ’ αυτόν τον τίτλο και πάλι διάλεξα κάτι το οποίο μπορεί να ερμηνευθεί με πολλούς τρόπους. Σχετικά με την τωρινή κατάσταση των Arkhē, μπορώ να πω ότι είναι ενεργή, αλλά οι Sear Bliss έχουν την προτεραιότητα τώρα. Σταματήσαμε να παίζουμε ζωντανά με τους Arkhē τώρα, αλλά υπάρχουν μερικά νέα τραγούδια κι’ ιδέες για ένα επόμενο άλμπουμ, έτσι αμέσως μόλις τελειώσουμε με τον νέο δίσκο των Sear Bliss, σχεδιάζουμε να δουλέψουμε πάνω στον νέο των Arkhē. Έχω μια καθαρή οπτική σχετικά με το νέο άλμπουμ και τώρα ξέρω πολύ καλύτερα πώς να το δουλέψω. Οι Arkhē γεννήθηκαν όταν οι Sear Bliss ήταν σε κατάσταση αναμονής μετά τον δίσκο «Eternal Recurrence». Μετά από τόσα χρόνια στους Sear Bliss, ένιωσα την ανάγκη να δημιουργήσω κάτι εντελώς διαφορετικό μουσικά, κάτι το οποίο δεν είχα ξανακάνει πριν. Ήταν ατελείωτα συναρπαστικό να πειραματίζομαι με διαφορετικές και μη συνηθισμένες μουσικές κατευθύνσεις. Μου έδωσε μια τέτοια ελευθερία, της οποίας την εμπειρία δεν είχα βιώσει ποτέ πιο πριν. Έτσι σίγουρα θα το συνεχίσουμε. Το μόνο όριο είναι ο χρόνος πλέον.”

sear_bliss_2018_2.jpg
Οι
Sear Bliss είναι οι:
András Nagy (bass, vocals, synth)
Attila Kovács (guitars)
Gyula Csejtei (drums)
Zoltán Pál (trombone)
Zoltán Vigh (guitars)

Continue Reading

Facebook

Trending